هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد میداند که ترافیک سایت یکی از مهمترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایتها به شمار میرود. ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وبسایتها وجود دارد که البته در میان همه آنها مقداری بیدقتی دیده میشود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاصیافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.
دامین آتوریتی (Domain Authority) که به اعتبار یا قدرت دامنه ترجمه میشود، یکی از ابزارهای بررسی قدرت وبسایتهاست. Domain Authority عددی است بین صفر تا صد. هر چه این عدد به صد نزدیکتر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است و بیشتر میتواند چشم موتورهای جستجو را به خود جلب کند، هر چه این رقم به سمت و سوی صفر میل کند، از اعتبار سایت کاسته میشود. بهعبارتدیگر Domain Authority یک نمره کلی است که به سایت اختصاص مییابد، این رقم برای جستجوگرهای اینترنتی مهم است.
فاکتور دیگری که میتواند در اینجا نقشآفرینی کند، عبارت است از Average new Twitter followers per day که میشود (میانگین فالوورهای جدید توییتر در روز) ابزار مختلفی برای سنجش و شمارش دنبال کنندگان جدید شما در توییتر وجود دارد. این ابزار میتواند بفهمد چه کسانی اخیراً به جمع دنبال کنندگان شما اضافهشدهاند و چه کسانی شما را unfollow کردهاند. از Average shares per post (میانگین پستهای به اشتراک گذاشته) هم نباید غافل شد . برخی از مهمترین فاکتورهایی که بر میزان share شدن پستها در شبکههای اجتماعی تأثیر دارند عبارتاند از: عناوین، جذابیتهای بصری و ابزار اتوماسیون اجتماعی (social automation).